Навчальна: ознайомити учнів з поняттям "річка” та її частинами, розповісти про роль і значення річок в природі і вжитті людини.
Виховна: виховувати любов і бережливе ставлення до природних багатств свого краю.
Розвиваюча: розвивати пам’ять, логічне мислення, вміння працювати з фізичною картою, інтерес до вивчення географії.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Метод уроку: пояснювально – ілюстративний.
Обладнання:Фізична карта світу, Фізична карта України, опорні схеми, підручник, атласи.
Література: Географічна енциклопедія України в трьох томах, Київ, 1995 р. ;Україна в цікавих фактах, Львів, "Слово”, 1992 р.; Бершадська Т. Г. "Хрестоматія з фізичної географії”, Тернопіль, 1998 р.
Мета уроку:Ознайомити учнів із вкладом С. Л. Рудницького в розвиток української географічної науки, розповісти про основні напрямки діяльності видатного українського географа. Розвивати вміння працювати з додатковою літературою, історичними джерелами. Виховувати інтерес до минувшини рідного краю, видатних постатей української науки.
Обладнання: портрет С. Л. Рудницького, фізична карта України, карта етнічних земель України (за С. Рудницьким), ілюстрації, схеми, книга: О. Шаблій. Академік Степан Рудницький, Львів – Мюнхен, 1993 р.
Епіграф (на дошці):
«Ідеалом українців є вільна Україна в її етнографічних межах»
Мета уроку:Дати характеристику основними групами мінералів
та гірських порід. Ознайомити із зразками шкільної колекції. Розвивати спостережливість.
Виховувати бережливе ставлення до природи.
Тип уроку:Комбінований
Метод уроку:Пояснювально –
ілюстративний.
Обладнання: Фізична карта півкулі, колекції та гірських
порід.
Назва першого місяця осені пов’язана з вересом – рослиною, поширеною на Поліссі. Цей вічнозелений кущ квітує з серпня і до кінця жовтня.
Із середини вересня відлітають у вирій птахи. Наші пращури, побачивши в небі ключ журавлів, промовляли: «Із чужої сторононьки повертайтесь додомоньку!» При цьому годилося загорнути в хустину грудочку землі й тримати її до весни. Помітивши перший журавлиний ключ, що повертався з вирію, ту грудочку одразу закопували в полі чи городі. Це означало, що весна буде щедрою та буйною.
-навчальна: дати характеристику географічного положення материка, розповісти про історію відкриття і дослідження.
-розвиваюча: розвивати вміння працювати з тематичними та контурними картами.
-виховна: виховувати інтерес до географічних знань.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань, умінь і навичок.
Методи і прийоми роботи: бесіда, практичний.
Обладнання: Фізична карта світу, фізична карта Північної Америки, портрети дослідників материка, атласи, зошити – практикуми з фізичної географії материків і океанів, плани характеристик географічного положення материка, плани характеристик природи материка.