Тема уроку: Географічне положення Північної Америки. Історія дослідження. - 7 клас <!--if(Конспекти уроків)-->- Конспекти уроків<!--endif--> - Каталог статей - Для географа
03.12.2016
Для географа
Головна | Каталог статей | Реєстрація | Вхід
Меню сайту
Категорії розділу
6 клас [4]
7 клас [2]
8 клас [1]
9 клас [3]
10 клас [1]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0



Головна » Статті » Конспекти уроків » 7 клас

Тема уроку: Географічне положення Північної Америки. Історія дослідження.

Мета уроку:

-навчальна: дати характеристику географічного положення материка, розповісти про історію відкриття і дослідження.

-розвиваюча: розвивати вміння працювати з тематичними та контурними картами.

-виховна: виховувати інтерес до географічних знань.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань, умінь і навичок.

Методи і прийоми роботи: бесіда, практичний.

Обладнання: Фізична карта світу, фізична карта Північної Америки, портрети дослідників материка, атласи, зошити – практикуми з фізичної географії материків і океанів, плани характеристик географічного положення материка, плани характеристик природи материка.

Хід уроку

I. Організаційний момент.

II. Актуалізація опорних знань.

1.                      Пригадайте, які материки ми вже вивчили і до якої півкулі вони належали?

2.                      Хто і коли відкрив Америку?

ІІІ. Мотивація діяльності.

Слово вчителя: На сьогоднішньому уроці ми будемо вивчати материк, на якому чи біля його берегів знаходиться:

- найбільший у світі острівний архіпелаг – Канадський арктичний;

- найбільший у світі острів – Гренландія;

- найбільша у світі система озер – Великі північноамериканські озера;
-  найдовша у світі печера – Флінт – Мамонтова;

-  найдовговічніше у світі дерево – секвоя;

-  найбільша у світі долина гейзерів в Йєллостоунському парку;

- найглибший у світі річковий каньйон – Колорадо;

Питання до учнів: а які рослини, батьківщиною яких є Північна Америка ми використовуємо: (учні називають картоплю, кукурудзу, тютюн)

 IV. Повідомлення теми і мети уроку.

Отже тема сьогоднішнього уроку: Географічне положення Північної Америки. Історія дослідження.

План уроку (записано на дошці, учні записують в зошити):

1. Загальні відомості.

2. Географічне положення.

3. Історія дослідження.

4. Практична робота: "Позначення на контурній карті елементів берегової лінії материка”.

V. Пояснення нового матеріалу.

1.                      Загальні відомості.
Розповідь вчителя: Північна Америка займає третє місце за площею серед усіх материків. Вона становить 24,2 млн. км². Материк разом з Південною Америкою утворює одну частину світу, яку називають Америкою.

Питання до учнів: Пригадайте, чому материк має таку назву?

Материк освоювався і заселявся представниками різних націй: іспанців, англійців і французів, тому крім корінного населення – індіанців (Питання до учнів: Чому так називаються корінні жителі материка?) тут проживають вихідці з цих країн.

  1. Географічне положення.

За планами характеристики географічного положення материка, які роздані на кожну парту, учні самостійно роблять висновки про особливості географічного положення, і дають відповіді на те, як вплинули на природу материка:

 
-         витягнутість з півночі на південь;
 
-         наявність теплих і холодних течій;
 
-         розчленованість берегової лінії материка;
форма самого материка (трикутна; розширений в північній частині).
 
3. Історія дослідження.

Учні класу за тиждень перед уроком отримують завдання підготувати  доповіді про видатних дослідників материка: Христофора Колумба, Ернандо Кортеса, Джона Кабота, Генрі Гудзона і Джона Девіса.

4.      Практична робота.
Учні працюють з контурними картами і позначають на них такі об’єкти:
-             крайні точки: миси Мар’ято, Мерчісон, Принца Уельського, Сент - Чарльз;
-             моря: Карибське, Берингове, Баффіна, Бофорта;
-             затоки: Мексиканська, Каліфорнійська, Аляска, Гудзонова;
-             протоки: Берингова, Гудзонова, Флоридська;
-             острови: Великі Антильські, Ньюфаундленд, Канадський Арктичний архіпелаг, Алеутські;
-             півострови: Юкатан, Флорида, Лабрадор, Аляска, Каліфорнійський. 
 
 VI. Закріплення вивченого.

Робота з настінною картою (учні показують на карті елементи берегової лінії материка).

VII. Домашнє завдання.

§ 38, 39, п. 1.  С. Г. Кобернік, „Фізична географія материків та океанів”.

VIII. Підсумок уроку.
Категорія: 7 клас | Додав: kompas (30.05.2009)
Переглядів: 10900 | Рейтинг: 3.3/11
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Форма входу
Реклама
Нові файли
Фернан Магеллан
Паливна промисловість України
Металургія. Презентація з географії
Географія світового транспорту. Презентація
Зорі та сузір'я. Презентація
Наша кнопка
Для підготовки до уроків географії


Нові статті
Вересень
Фінляндія. Коротка географічна характеристика
Яким принтером надрукувати конспект уроку
Найвизначніший картограф епохи Великих географічних відкриттів
Геохронологічна таблиця